Zakup Octavii - na co zwrócić uwagę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rzeznior
    Classic
    • 2017
    • 1

    Zakup Octavii - na co zwrócić uwagę

    Zamieszczone przez loru
    Jeżdżę nią od nowości i po tylu latach odróżniam kiedy motorowni olej robi dobrze a kiedy pracuje z wysiłkiem.
    Ja też od nowości - szósty rok - i też coś tam słyszę .... ale jakoś nigdy nie mam pewności czy to olej przyczyną różnych dźwięków.
    Pamiętam, że kiedyś ustalaliśmy jak korzystamy z aut. Kolega dużo zdecydowaniej używa prawego pedału. Może tu różnica.
  • rzeznior
    Classic
    • 2014
    • 9

    #2
    Zakup Octavii - na co zwrócić uwagę

    Witam,

    jako że moje Polo ledwie już zipie rozpocząłem poszukiwania nowego dupowozu. Znajomy ojca ma do sprzedania Octavię 1.6 B+LPG 101KM z 1998 roku. Jako że Skodą to jedynie firmową jeździłem ze 3-4 razy, więc kompletnie nie wiem na co mam zwrócić szczególną uwagę, dlatego też postanowiłem napisać tutaj, wśród nomen omen specjalistów od tego autka. Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię na co muszę się patrzeć

    Komentarz

    • Waśka
      Rider
      • 2013
      • 552
      • Mitshibishi

      #3
      poczytaj tematy w http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=55
      w wielu wątkach masz wyliczone typowe przywary starych Octavii
      gaz to jak zawsze - komplet dokumentów: homologacja itp
      Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

      Komentarz

      • rzeznior
        Classic
        • 2014
        • 9

        #4
        Wybacz, że nie zauważyłem tego działu Skodę oglądałem wczoraj i wczoraj też ją kupiłem Ogółem prowadzi się bardzo przyjemnie, jednak silnik to tylko 1.6 75KM a nie 101 jak myślałem. Na gazie na luzie poleci 120km/h powyżej tej wartości rozpędza się ciężko, na benzynie 160 bezproblemowo Jedyne co mnie zastanawia to skok na 2000RPM zaraz po rozruchu - pewnie przepustnicę będę musiał bliżej obejrzeć :/ Ogółem jestem całkiem zadowolony i mam nadzieję, że auto posłuży mi dość długo

        Komentarz

        • kropi
          Ambiente
          • 2008
          • 153

          #5
          Przepraszam za OT, ale jeśli jest taka różnica w osiągach Pb/LPG to proponuję odwiedzić ogarniętego gazownika, bo niezależnie od generacji przy sprawnej instalacji różnice mogą być minimalne (śrubka - ale i to idzie ustawić) lub żadne (wtrysk).

          Komentarz

          • Waśka
            Rider
            • 2013
            • 552
            • Mitshibishi

            #6

            tych 1,6 MPI trochę jednak jest. do 75 KM dokup kapelusz i zapuść brodę :wink:
            jaką masz instalację?
            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

            Komentarz

            • rzeznior
              Classic
              • 2014
              • 9

              #7
              kropi - to faktycznie może się przejadę, a może po prostu źle opisałem wrażenia, jutro jadąc do pracy spróbuję ją jeszcze potestować na gazolinie
              Waśka - z pamięci nie powiem niestety, zdaje się, że to: http://www.fenix-gas.pl/ceny-instalacji/aeb-mp32, instalacja dwuletnia. Jutro spojrzę na specyfikację i ewentualnie potwierdzę/zaneguję bzdury

              Komentarz

              • kropi
                Ambiente
                • 2008
                • 153

                #8
                Zamieszczone przez rzeznior
                Waśka - z pamięci nie powiem niestety, zdaje się, że to: http://www.fenix-gas.pl/ceny-instalacji/aeb-mp32
                To jest III generacja więc przy prawidłowym montażu nie powinieneś nawet czuć momentu przełączenia benzyna-gaz, trudno tez podejrzewać, żeby reduktor był za mały :lol: . Zanim podjedziesz do gaziora sprawdź filtr powietrza, świece i kable.

                Komentarz

                • rzeznior
                  Classic
                  • 2014
                  • 9

                  #9
                  Spoko spoko - momentu przełączenia nie czuć, w Polo miałem sygnał zmiany z PB na LPG tutaj jest cisza i sam nie potrafię wyczaić kiedy toto się przełączyć zdążyło - wiem tylko że bardzo szybko, dzisiaj przejechałem jakieś 1,5km i już był na gazie. A testu nie zrobiłem niestety, sznur TIR-ów mi w tym przeszkodził a i z drugiej strony ciągle coś pruło, może droga powrotna będzie lepiej przystosowana na test

                  [ Dodano: Pon 07 Kwi, 14 18:16 ]
                  Test przeprowadzony i jednak moja wyobraźnia podsunęła inny obraz niż rzeczywiście - jedzie dobrze powyżej 120km/h, pewnie po prostu sam siebie tonowałem żeby nie popaść w zbyt wielki zachwyt

                  Odnośnie gazu, na specyfikacji mam następujące rzeczy:
                  - Reduktor DT REVO
                  - elektrozawór zintegrowany
                  - wielozawór FENIX
                  - obudowa wielozaworu ATRAMA
                  - zawór tankowania TOMASETTO
                  - zbiornik ATRAMA 1438
                  - układ elektroniczny FENIX GAS
                  - szyna wtryskowa RAILA IG5

                  gaz założony przy przebiegu 122 377km przejechane ma 11 tys. na tym zestawie. Poprzedni właściciel robił Octavką 500km miesięcznie (przegląd po 1 tys. dwa miesiące po założeniu instalacji). Wiem, że przebieg niewyobrażalny, ale zdaje mi się, ze dosyć prawdopodobny - krajowy egzemplarz, miasto niewielkie, dojazdy do pracy, te 8 klocków rocznie możliwe.

                  Komentarz

                  Pracuję...